סשן

הקדמה

מהו עיצוב חווית משתמש?

חווית משתמש (User Experience – UX) טובה היא מרכיב קריטי כיום להצלחת אתרי אינטרנט ואפליקציות מובייל. כדי שאנשים ירצו להשתמש באתר או במוצר תוכנה אחר, חוויית השימוש שלהם צריכה להיות מעולה. עובדה זו גורמת לחברות וארגונים רבים להשקיע בתחום משאבים רבים וליישם מתודולוגיות קיימות, כללי אצבע ושורה של המלצות כדי להבטיח עד כמה שאפשר חוויה טובה למשתמשים. איפיון חווית משתמש הוא חלק מהתהליך ונוגע בכל הקשר של הלקוח עם המוצר והארגון שמאחוריו.

התהליך

על העקרונות שלנו ואיך עוד לא חשבו על זה קודם?

״השיר הנכון לרגע הנכון״ הוא הסלוגן של ספוטיפיי, חברה שוודית שמעניקה שירות האזנה למוזיקה (באנגלית: Streaming) לארבעים מיליון משתמשים מרחבי העולם. איטליה, צרפת, קפריסין, אבל עדיין לא ישראל. כאן אנחנו יכולים לבחור בין MusiX של פלאפון לבין Apple Music שמציעה 3 חודשי ניסיון חינם ופרוסה על מגוון רחב יותר של מדינות מספוטיפיי, כולל ישראל, אך למרות זאת, ותוכן כמעט זהה לחלוטין היא עדיין מחזיקה ב-30 מיליון מנויים פחות מהמתחרה. רבים אומרים שהסיבה לכך טמונה בממשק מורכב לתפעול, אותו אחד שקיבל מראה מרענן שנה מאוחר יותר, אך לא היה מספיק כדי להחזיר את אפל לשוק.

בדיוק מהסיבה הזאת המסכים שתוכננו עבור סשׁן מבוססים על פשטות, הכל מעוצב לפי קטגוריות עם תמונות גדולות לפלייליסטים ואלבומים, והכל מעוצב כדי שנוכל להתחיל לשמוע תוך שניות. גם אם לא השתמשנו בשירות דומה מעולם. הקטגוריות והתוכן שסשׁן מציעה תפור לתוכן שאנחנו שומעים, ומכיוון שמוזיקה היא עולם עשיר ומרגש, סשׁן משתמשת במגוון צבעים כדי להציג את מבחר הז'אנרים, הפלייליסטים והאומנים. האפור הכהה ברקע משתמש כרקע לאיזון הצבעים ונגישות למי שמאזין למוזיקה בלילה.

פשוט

סשׁן דואגת להציג לכם תוכן עשיר בצורה ברורה כדי שלא תלכו לאיבוד.

מהנה

סשׁן תוכנה להעביר עולם עשיר ומרגש. אחרי הכל, זאת מוזיקה שאנחנו מדברים עליה!

אישי

סשׁן זוכרת מה אתם שומעים כדי להמשיך לתת לכם לשמוע ממה שאתם אוהבים.

החזות

האלמנטים שמרכיבים את סשׁן

הסמל בנוי משילוב זרוע האות ש' עם הנקודה הדיאקריטית, מה שמייצר תמונת תקליט על נגן פטיפון ומעביר בדיוק מה שמתבקש – שירות מוזיקה ישראלי. פונט נוילנד משמש את הלוגו ופונט אלמוני דו-לשוני את רוב עבודות הטקסט באפליקציה, כשפונטים ראווה כמו קרוואן משמשים בעיקר למטרות עיצוביות כמו כיתובי הפלייליסטים.

DUOTONE (שימוש בשני צבעים) היא טכניקה שנבעה במקור מעולם הדפוס אך עושה את דרכה בשנים האחרונות לעולם האינטרנט. ניתן לזהות אותה על תמונות רבות בסשן, בעיקר כי היא מוסיפה צבע אך שומרת על פשטות וחזות נקייה.

Book12
Presenting
NewBook
iPhone 7 Mockup